Tjelesna aktivnost je važna - pokreni se!

Tjelesna aktivnost je važna - pokreni se!

Tjelesna aktivnost smanjuje rizik od preranog umiranja općenito te značajno povećava vjerojatnost dužeg stvaralačkog života kao i očekivanog trajanja života.

Mnogi ljudi nisu svjesni prednosti koje donosi tjelesna aktivnost te su skloni tražiti mnoge razloge kako ne bi započeli stil života koji uključuje više tjelesne aktivnosti.

Koji je Vaš izgovor?

  • nemam dovoljno vremena
  • nisam „sportski tip“
  • nemam uvjeta za to, za svaku tjelesnu aktivnost potrebno je puno novaca
  • mjesta za provođenje tjelesne aktivnosti nalaze se daleko, ceste nisu
  • sigurne za vožnju biciklom...nemam potrebnu opremu, ne postoje parkovi,
  • biciklističke staze i sl.
  • već sam dovoljno umorna/an od posla, djece i kućanskih poslova, kada
  • bih uopće mogla/mogao vježbati?
  • mislim da sam već dovoljno aktivan/na

Nekoliko napomena koje bi Vam mogle pomoći da započnete neku tjelesnu aktivnost:

Imajte na umu da su rezultati vaših aktivnosti kumulativni - svejedno je da li ste aktivni tri puta dnevno po 10 minuta, 6 puta po 5 minuta ili jednom dnevno 30 minuta. Važno je da to radite svakog dana i da u tome uživate.

Počnite s vježbanjem već danas, bolje je da trenirate i manje, nego nikako.

Ako do sada niste bili aktivni, počnite s umjerenim aktivnostima u trajanju 5-10 minuta te ih postupno produljujte i intenzivirajte.

  • Podsjetite se na mnogobrojne mogućnosti obavljanja tjelesne aktivnosti
  • Vjerujte u svoju sposobnost da budete aktivni
  • Nastojte uživati u vježbanju - vježbanje bi trebalo biti zanimljivo i zabavno
  • Pronađite onaj tip rekreacije koji Vam najviše odgovara
  • Podsjetite se uvijek na dobrobit koju činite za svoje zdravlje
  • Razmišljajte o ostalim prednostima vježbanja – dobar izgled, dobro držanje, veća količina energije za obavljanje svakodnevnih aktivnosti...

Koje su prednosti tjelesne aktivnosti?

Mnoge znanstvene studije pokazale su mnogobrojne prednosti umjerene tjelesne aktivnosti. Posebno učinkovito prevenira ili odlaže većinu uobičajenih kroničnih bolesti. Za 20 -60% smanjuje rizik od nastanka:

  • koronarne bolesti srca
  • raka debelog crijeva
  • raka dojke

TA smanjuje druge glavne rizike za nastanak bolesti kao što su

  • visoki tlak (hipertenzija)
  • kolesterol
  • pretilost
  • pušenje
  • stres

Ostale prednosti redovne tjelesne aktivnosti:

Zbog povećanja ili održavanja koštane mase i čvrstoće predstavlja važan čimbenik u prevenciji osteoporoze i osteoporotičnih prijeloma.

 

  • povoljno utječe na zglobnu hrskavicu te smanjuje vjerojatnost obolijevanja od artritisa
  • smanjuje rizik loma kuka kod žena te stvaranja boli u donjim leđima-križobolje
  • istraživanja pokazuju da tjelovježba koja uključuje jačanje vratnih mišića učinkovito ublažuje tegobe uzrokovane kroničnim bolovima vrata
  • uz adekvatnu prehranu najvažnija je za prevenciju celulita
  • pomaže u kontroliranju tjelesne težine
  • smanjuje razinu šećera u krvi
  • ima antidepresivno djelovanje - poboljšava raspoloženje
  • omogućuje bolji san
  • osobe koje se redovito bave tjelesnom aktivnosti imaju više energije, izgledaju i osjećaju se bolje.

 

Pomoću tjelesne aktivnosti mogu se postići drugi zdravstveni i socijalni ciljevi:

 

  • pomaže u smanjenju nasilja među mladima
  • potiče nepušački stil života
  • smanjuje vjerojatnost drugih rizičnih ponašanja kao što su konzumiranje droge, alkohola i neodgovorno spolno ponašanje
  • može pomoći u smanjenju kriminala i antisocijalnog ponašanja
  • pomaže u kreiranju socijalnih vještina kod djece te stvaranja pozitivne slike o sebi samima i dobroj samoprocjeni
  • aktivno življenje pruža ljudima mogućnost da se druže s drugima
  • smanjuje osjećaj izolacije i usamljenosti među starijim osobama te poboljšava njihovu fizičku i mentalnu sposobnost

 

 

 

 

Tjelesna aktivnost može biti jako zabavna!

Epidemija neaktivnosti

ÄŒlanak je preuzet iz  priručnika rokovnika Planirajmo zdravlje

Natrag